Календар
Червень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Тра    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Архіви новин
Відвідування

Відвідувачів в мережі – 0:
адміністраторів – ,
відвідувачів – .
Максимальна кількість відвідувань (0) була – 2024-06-16.

Під час щорічної Серпневої конференції МОН Віцепрем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров та Міністр освіти і науки Оксен Лісовий представили бачення трансформації сфери освіти. Над розробкою нової візії команди працювали понад 5 місяців із залученням експертів та громадськості.

Учасники конференції, серед яких державні лідери, педагоги, представники громадських організацій, обговорили стратегічні напрями розвитку дошкільної та шкільної освіти. Зокрема, використання цифрових інструментів та штучного інтелекту в освітньому процесі.

«Президент Володимир Зеленський поставив завдання Уряду, пов’язане з розвитком людського капіталу. Разом з профільним міністерством ми поставили амбітну мету — створити українське освітнє диво. Хочемо побудувати систему освіти, яка здатна формувати професійних та щасливих людей для нової інноваційної економіки. Громадян, спроможних захистити себе та свій дім від будь-яких загроз. Для того щоб здійснити освітнє диво, нам необхідні рішучі та амбітні перетворення», — зазначив Михайло Федоров.

Освіта — другий пріоритет країни після перемоги у війні. Адже саме освічені люди з актуальними знаннями та навичками зможуть досягнути мети для ВВП України — трильйон доларів США. Саме тому Михайло Федоров та команда Міністерства освіти і науки сформували бачення, якою має бути освіта майбутнього, щоб досягнути амбітної цілі й отримати новий результат. Водночас до обговорення стратегії трансформації освіти активно залучають експертів та стейкхолдерів сфери, щоб урахувати потреби та запити освітян.

«Українець успішний тоді, коли вільний, а система освіти ефективна тоді, коли в центрі — людина. Сьогодні презентуємо бачення розвитку української освіти. Серед ключових цінностей — свобода, самореалізація, розвиток. Водночас повинні враховувати особливості сьогодення, тому МОН має стати частиною стратегії оборони. Освіта готує людину до завтрашнього дня, тож уже сьогодні мусимо формувати свідомих громадян і майбутніх розробників технорішень для нашої перемоги», — сказав Оксен Лісовий.

Головний принцип трансформації сфери освіти — кожен може стати тим, ким хоче. Також сформували основні напрями:

  • Освітній менеджмент

Директор повинен стати проактивним менеджером освітнього закладу, з чіткою візією та впровадженням інноваційних підходів до навчання. Команди вже розробляють програму навчання для директорів, яка допоможе розвинути нові навички й досягти поставлених цілей.

  • Педагог

Необхідно переосмислити професію вчителя і створити умови для професійного розвитку, навчання, самореалізації, а також забезпечити гідну оплату праці. Вчитель повинен бути насамперед щасливою людиною, яка мотивує учнів.

  • Освітній простір

Школи мають стати сучасними просторами, де діти розвиваються як особистості, де створюють функціональні місця для комунікації й навчання.

  • Зміст та сенси освіти

Цей пункт передбачає зміни до освітніх програм, формату навчання, викладання. В освітніх закладах діти мають не тільки здобувати знання, а й розвивати soft skills — комунікабельність, стресостійкість, допитливість, емоційний інтелект. Креативити, генерувати ідеї, вчитися інтегруватися в нові сфери.

За матеріалами Мінцифри